A Pilates eléggé elterjedt az utóbbi időben, de vajon tudjuk-e, hogy mit takar?

Gyógytorna - PilatesJoseph Pilates beteges, vékony kisfiú lévén, saját magán kísérletezte ki módszerét különböző mozgásformákat (jóga, tajcsi, nyugati gimnasztika, szertorna) ötvözve. Később életerős fiatalemberként már az egész világ által kedvelt és alkalmazott mozgásformát tudhat a magáénak. A módszernek több irányzata létezik, ezek közül kiemelném a STOTT Pilatest, mely Moira STOTT-ról kapta a nevét, aki a gyakorlatok végzése közben figyelt a gerinc fiziológiás görbületeinek megtartására is. A Pilates technika célja az izmok, ízületek rugalmasságának kialakítása, és teherbíróvá tétele.
Napjainkban egyre többen végeznek Pilates mozgást, azonban ahhoz, hogy a Pilates hozzájáruljon a konzervatív kezelésekhez, érdemes olyan szakképzett Pilates oktatókhoz fordulni, akik rendelkeznek gyógytornász végzettséggel is.

A Pilates alapelvei:

  1. Légzés szabályozása; fontos, hogy a levegővétel kedvezően befolyásolja a gyakorlatok kivitelezését. A jó légzéstechnika a koncentráló képességet is fokozza.
  2. Medence helyzete; két típusa van, hogy éppen melyiket alkalmazzuk, azt a paciens testtartása, aktuális állapota határozza meg.
  3. Bordakosár helyzete; beállításának célja a gerinc védelme.
  4. Lapocka stabilizálása; azért szükséges, hogy ne feszítsük túl a nyaki és vállövi izmokat.
  5. Nyak- és fejbeállítás; a gyakorlatokat laza nyaki izmokkal kell végeznünk.

Pilates óraAz öt alapelv betartása közben végezzük a mozgás koreográfiát. Ezekre összpontosítva, a testtartás illetve a koncentráló képesség is javul. „A mennyiség ne menjen a minőség rovására!”- ez a mondás nagyon helytálló a STOTT Pilatessel kapcsolatban is. A szépen kivitelezett folyamatos gyakorlatok, egy harmónikus mozdulatsorozatot eredményeznek.

A Súlypont Ízületklinikán komoly alapképzettséggel, gyógytornászi végzettséggel rendelkező Pilates  szakember tartja a személyre szabott  foglalkozásokat.