• Légzőgyakorlatok / 3 dimenziós légzés/ a mellkas térfogatának növelésére
  • Gerincet mobilizáló kúszó gyakorlatok
  • Mélyhátizmok erősítése ( izomfűző kialaíitása)
  • A konkáv oldali megrövidült izmok nyújtása
  • Medencekorrekció
  • Statikus fektetések a konvex oldalon

A gyógytorna gyakorlatok betanítását bízzuk gyógytornász , gyógytestnevelő szakemberre. A személyre szabott gyógytorna gyakorlatok az igazán hatékonyak, figyelembe véve a páciens diagnózisát, korát, aktuális állapotát, alkati adottságait.

Gerincferdülés esetén káros gyakorlatok:

  • A csecsemőkori mozgások lerövidítése pl. kúszás; korai ültetés, korai “járatás”
  • Terhek emelése, cipelése ( társ, nehéz tárgyak, medicin labda, stb.)
  • Hosszas ülés (főleg számítógép előtt) és állás
  • Hirtelen törzsmozgások törzsfordítással pl. diszkoszvetés, gerelyhajítás, súlylökés, stb.
  • Törzscsavarással járó sportok pl. tenisz
  • Hátrahajlások: fészek, híd
  • Tarkóállás, fejállás, kézállás, gurulóátfordulás
  • Asszimetriát okozó és fokozó sportok
  • A konvex oldalt nyújtó gyakorlatok, a konkáv oldal felé végzett törzshajlítások