Helyes tartás – Testtartásromboló tényezők:

  • napi rutinszerű tevékenységek, civilizációs/urbanizációs ártalmak
  • sok ülés, különösen görnyedt testtartásban
  • féloldalas tevékenységek, különösen fizikai munka esetén
  • féloldalas sport hosszútávon vagy nagyon intenzíven
  • szakszerűtlen sportolás
  • szakszerűtlen kezelés
  • stressz, amely az izmok spaszticitását fokozza
  • túlsúly, főleg a hasi típusú elhízás nagyon megterheli a deréktáji gerincet
  • traumák, sportsérülések
  • statikai elváltozások pl.lúdtalp
  • időben nem szakszerűen kezelt veleszületett gerinc rendellenességek (pl. gerincferdülés, Scheuermann-kór)
  • gyulladásos megbetegedések
  • degeneratív gerinc- és ízületi betegségek
  • korosodással kapcsolatos elváltozások, pl. csontritkulás

helyes testtartás

A prevenció prioritást élvez, természetesen az a cél, hogy ne alakulhassanak ki a gerincfájdalmakat és ízületi panaszokat okozó különböző kórképek.

Testtartáskorrekcióval megelőzhetők a kopásos-, degeneratív elváltozások. Sőt, a közhiedelemmel ellentétben ma már minden gerincbetegségen lehet segíteni megfelelő szakértelemmel, az aktuális nemzetközi ajánlásoknak megfelelő gyógytornával.

Mi a teendő?

  • Mozgással, egészséges étrenddel tegyen az ideális testsúlyért!
  • Időben kezeltesse gerinc-, vagy ízületi problémáját (pl. gerincferdülés, Scheuermann-kór, veleszületett csípőficam, lúdtalp, stb.)
  • Munkája és szabadideje alatt figyeljen az ízületvédelemre (ergonómia)
  • Szakszerűen sportoljon
  • Figyeljen a megfelelő hidratációra, igyon eleget
  • Lazítsanak tudatosan, munkavégzés során végezzenek nyújtógyakorlatokat, az ülőfoglalkozásúak gyakran álljanak fel.
  • Csak megfelelő szakértelemmel rendelkező szakemberekkel kezeltesse magát! (szakszerű manuálterápiát csak orvos és gyógytornász végezhet a törvényi szabályozás szerint)

Kapcsolódó cikk: Hogyan állításuk vissza a helyes testtartást

Díjmentes állapotfelmérés

1027 Budapest, Frankel Leó út 9.