Abba kellett hagynia kedvenc sportága űzését, vagy le kellett mondania a rendszeres mozgásról valamilyen krónikus gerinc-, ízületi -, vagy izomfájdalom miatt? Szeretnénk néhány javaslatot tenni arra, hogy milyen módszer segíthet abban, hogy gyorsan és tartósan visszatérhessen a régi kerékvágásba.

A vonalbeállítástól eltérő ízületek dörzsölődnek és csavarodnak. Mi történik akkor, ha az egész napos ülés vagy egyoldalú munka után a rossz állapotban lévő gerincünket vagy ízületeiket megterheljük valamilyen edzéssel? Csupán siettetjük tönkremenetelüket.

A több évig tartó iskolapadban ülés, majd az azt követő munkahelyi hajsza mély nyomokat hagyott a testén. Sokan vannak hasonló helyzetben, és állapotuk javítása érdekében különféle mozgásprogramokkal próbálkoznak, az aerobiktól és a kocogástól kezdve a súlyzózásig. Eleinte nagyon jólesik visszatérni az aktív mozgásformákhoz, egy idő múlva azonban jelentkeznek az ízületi- vagy gerincfájdalmak. A kezdeti lelkesedés alábbhagy, és hősünk megalkuszik a mozgásszegény, egészségtelen életmóddal. Ismerős a történet?

A jó fizikai állapot eléréséhez nem elég csupán erősítő vagy lazító gyakorlatokat végezni, hanem a test szimmetriáját kell előbb helyreállítani. Ha sikerül helyre állítania teste alapvető strukturális stabilitását, visszanyeri a stabil és egészséges mozgáshoz szükséges biomechanikai alapot.

A testtartási hibák izom- és idegrendszerünkben rögzülnek. Ezek az eltérések elmozdítják az ízületeket a helyes vonalbeállításból, és megakadályozzák, hogy azok visszatérjenek a megfelelő helyzetbe, amikor sportolunk.

A hagyományos mozgásformák vagy a súlyzós gyakorlatok nagyszerűen fejlesztik a keringési rendszert, a mozgáskoordinációt, az állóképességet, az erőt és a ruganyosságot. Az ilyen mozgásprogramokkal azonban nem lehet helyreállítani a test vonalbeállítását és a testtartási izmok szimmetrikus működését. A vonalbeállítástól eltérő testtartással végzett edzés és súlyzózás állandósítja a tartáshibákat és azok káros hatásait. Vigyázat, gyerekkorban végtett súlyzós edzés árt a gerincnek és gátolja a csontok hossz növekedését!

Ahogyan nem vezethetünk autót lapos gumival, ugyanúgy nem dolgozhatunk tartós ízületi- vagy gerincfájdalommal sem. Ezt a tényt igazolja, hogy a legtöbb hivatásos sportoló, táncos stb. egy bizonyos idő után, már súlyos ízületi bántalmakkal küszködik. Izomrendszerük nem gyenge, de testük vonalbeállítása nem megfelelő, ezért a többéves intenzív edzésmunka árthat az ízületeknek illetve gerincnek.

Ha az ízületek nincsenek szilárdan a helyükön, ennek további következménye, hogy sérülékennyé válnak – a lelkes, de helytelen vonalbeállítással rendelkező „hét végi sportolók” nagy kedvvel mozognak, azonban gyakran, gyorsan megsérülnek. Azt gondolják, azért, mert rosszul léptek a mérkőzés közben, nagyot estek a sípályán, hibáztatják felszerelésüket, a sportágat, balszerencséjükre hivatkoznak. Pedig a több éve kialakult szerkezeti eltéréseket, a helytelen testtartásukat kellene okolniuk.

Ízületi panaszaiért nem kedvenc sportága felelős!

A megoldás az, ha mozgásprogramjába testtartást javító ingereket biztosító gyógytorna gyakorlatokat is beiktat.

Egyszóval, ha részt vesz a Súlypont Ízületklinika – Magyarországon egyedülálló! – ízületstatikai fitneszprogramján, akkor függetlenül attól, hogy hivatásos sportoló, kedvtelésből sportol vagy csupán csak “életben akar maradni a városi dzsungelben”, megszabadul a fájdalomtól, és alkotóképes marad egész nap.

Díjmentes állapotfelmérés

1027 Budapest, Frankel Leó út 9.